Motorsykkel

Vågen Trafikkskole

Motorsykkel

Hvis du lurer på om du vil ta førerkort for motorsykkel så er du kommet til rette plassen.

Vi tilbyr klasse A, A2, A1 og AM146 samt utvidelse fra A1 til A2 og A2 til A

Vi har også en lett motorsykkel med automatgir for de som ønsker å suse forbi bomstasjonene, men ikke nødvendigvis har lyst til å ta steget helt ut å kjøre stor motorsykkel.

Klasse A

Er den største klassen for motorsykkel. Her kan du kjøre motorsykkel med ubegrenset effekt og kubikk. For å gå direkte til denne klassen må du være 24 år gammel, men du kan oppgradere fra A2 til A etter 2 års førerrett.

Klasse A2

Såkalt mellomtung motorsykkel er begrenset til maks 35kw (47,6hk), og maksimalt halvering av original effekt. Denne klassen kan du ta når du er 18 år gammel, enten som ditt første motorsykkelførerkort eller via oppgradering fra A1.

Klasse A1

Lett motorsykkel er en motorsykkel som er begrenset til maks 125 kubikk og maks 11kw (15hk). Her er aldersgrensen 16 år, men er åpen for alle aldre. Vi har også en scooter som er på 125 kubikk for de som skulle ønske det.

Klasse AM146

Er det offisielle navnet på mopedlappen. Her må du være 16 år gammel

"Ska du bare ha lappen, eller vil du læra å kjøra motorsykkel?"

Våre lærere på motorsykkel har mange års erfaring i å lære opp nye motorsykkelførere. Det vi kan tilby deg er ikke bare at du får lappen, men at du faktisk lærer å kjøre motorsykkel på en god og trygg måte. Da blir både kjøregleden og sikkerheten større.

Før du kan begynne med kjøretimer må du ha et obligatorisk grunnkurs MC som du kan melde deg på her

Skulle det være noe annet du lurer på er det bare å ta kontakt med oss enten via kontaktskjema som du finner nederst på siden her eller på telefon: 51660027

Syklene vi bruker

Klasse A
  • 2018 Kawasaki Versys 650
  • 2016 Kawasaki ER6n

Klasse A2

• 2018 Kawasaki Z650

Klasse A1

• 2015 Yamaha MT125
  • 2018 Kawasaki J125 (automat)
  • 2019 Kawasaki Z125

Ta kontakt

Messenger

Medlem av:

Norges Trafikkskoleforbund-logo

Inneholder bruk som krever aktivt samtykke

For å gi deg en best mulig kundeopplevelse analyserer vi hvordan nettsidene våre blir brukt.