50-Traktor

Vågen Trafikkskole

John Deere 6105r

50-Traktor

Dersom du vil kjøre en traktor som går i 50km/t så må du ha en kode bakpå førerkortet ditt. Disse kodene er enten: 141, 142 eller 148.

Kode 142 gjelder for alle traktorer uansett vekt eller fart, denne fikk du hvis du tok førerkort før år 2005.

For å få kode 141/148 må du ta et kurs, og hvilken kode du får avhenger av hvordan du fikk førerkort for traktor.

• 141: Rett til å kjøre traktor og motorredskap, med konstruktiv hastighet 41–50 km/t, med eller uten tilhenger.
  • 148: Rett til å kjøre traktor og motorredskap, med konstruktiv hastighet 41–50 km/t, med eller uten tilhenger - med maksimal tillatt totalvekt ikke over 25 000 kg

141 får du hvis du har hatt opplæring og oppkjøring med traktor. 148 får du hvis du har fått førerrett for traktor ved å ta tilhengerlappen for bil.

Du trenger ikke være 18 år for å ta kurset, men du må være 18 år for å få førerretten.

Meld deg på her

Ta kontakt

Messenger

Medlem av:

Norges Trafikkskoleforbund-logo

Inneholder bruk som krever aktivt samtykke

For å gi deg en best mulig kundeopplevelse analyserer vi hvordan nettsidene våre blir brukt.