Lett motorsykkel

Vågen Trafikkskole

Lett motorsykkel

Her er litt praktisk informasjon til de av dere som tenker på eller har tenkt til å ta førerkort for lett motorsykkel.

Begynn tidlig

Hvis du har ønsker om å få førerretten til den dagen du fyller 16 år bør du begynne i god tid før du fyller år. Det er mye som skal læres og til lenger tid du har på deg til bedre og billigere lærer du det.

Øvelseskjøring

Før du kan begynne å øvelseskjøre må du ha trafikalt grunnkurs, når du har tatt dette kan du begynne å øve privat. Før du kan begynne med kjøretimer så må du ha et motorsykkel grunnkurs i tillegg, dette tar du hos en trafikkskole.

Når du skal øve privat så må ledsageren enten sitte bakpå motorsykkelen eller kjøre bak. Når ledsager kjører bak på eget kjøretøy så må dette kjøretøyet være en mellomtung eller tung motorsykkel. Det skal også benyttes åpen toveis-kommunikasjon og begge skal ha gul vest med rød L bakpå.

Når du har kjøretimer på trafikkskolen

Ta kontakt

Messenger

Medlem av:

Norges Trafikkskoleforbund-logo

Inneholder bruk som krever aktivt samtykke

For å gi deg en best mulig kundeopplevelse analyserer vi hvordan nettsidene våre blir brukt.