Mopedlappen

Vågen Trafikkskole

jente på moped

Mopedlappen

Her er litt informasjon for deg som lurer på å ta mopedlappen

01.01.2017 ble det innført nye krav for de som skal ta førerkort på moped. Dette innbærer flere individuelle timer, og flere obligatoriske timer på veien. Dette gjør at opplæringen nå er mer tilpasset den enkeltes behov og har større fokus på samhandling med andre trafikanter ute i trafikken.

• Når du kommer på teorikurs trenger du ikke å ta med deg noe
  • Når du skal ha kjøretimer må du ha egen hjelm, hansker og klær som egner seg for mopedkjøring
  • Etter at du er ferdig med alle kjøretimer kan du gå og ta teoriprøven hos vegvesenet
  • Før du tar teoriprøven må kurset være betalt, og du må ha søkt om førerkort hos Vegvesen.no
  • Hos oss er mopedleie inkludert i prisen, så du trenger ikke ta med egen moped
  • Du har maks lov til å kjøre 45km/t med førerkort klasse AM146(moped)
  • Du har lov til å kjøre både 2 og 4-hjuls moped

Veien til førerkortet

Ta kontakt

Messenger

Medlem av:

Norges Trafikkskoleforbund-logo

Inneholder bruk som krever aktivt samtykke

For å gi deg en best mulig kundeopplevelse analyserer vi hvordan nettsidene våre blir brukt.